Pirmajam Lietuvoje jaunimo informacijos centrui – treji

2017/04/01
Pirmajam Lietuvoje jaunimo informacijos centrui – treji

Lygiai prieš trejus metus Vilniuje duris atvėrė pirmasis ir tuomet vienintelis Lietuvoje Vilniaus jaunimo informacijos centras (VJIC), kuriame jaunimas gali rasti atsakymus į visus sau rūpimus klausimus: nuo sveikatos apsaugos iki finansinio raštingumo, studijų, santykių, asmeninio gyvenimo ir kt. temomis.

Kodėl jaunam žmogui yra reikalingas informavimas?

 Jaunajai kartai, neįsivaizduojančiai savo dienos be išmaniųjų įrenginių, atrodo, nereikia mokytis ieškoti atsakymų. Juos paprasta rasti internete, tereikia atsiversti „Google“ ir įvesti raktinius žodžius, atveriančius kelią į informacijos šaltinių srautą. Tačiau kaip atsakyti į klausimą, „kokias studijas pasirinkti?“ „kokia savanorystės programa man labiausiai tinka?“, „kur galiu kreiptis nemokamos teisinės pagalbos?“, „kaip parengti gerą CV?“ ir pan.? Ką gali jaunimo informavimo ir konsultavimo darbuotojas šioje situacijoje – tapti informacijos filtru jauniems žmonėms, siekiantiems gauti greitą, tikslią informaciją į klausimus ir, svarbiausia, parodyti jaunam žmogui, kaip atsirinkti patikimą informacijos šaltinį ir nepaklysti informacijos labirintuose.

Tai, kad jauni žmonės yra įgudę socialinių tinklų ar internetinių paieškų vartotojai, anaiptol nereiškia, kad turi išugdytą ar intuityvų gebėjimą įvertinti informacijos šaltinio patikimumą. Kita vertus, dažnai kyla abejonių dėl jų įgūdžių kokybės. Tačiau kibernetinė erdvė – tik vienas matmuo, kuriame tinkamai ir kokybiškai leidžiant laiką reikia tam tikrų įgūdžių.

Ką daryti, kai nežinai, ką daryti?

Jaunimo informavimo ir konsultavimo (JIK) darbuotojas – nėra karjeros konsultantas ar psichoterapeutas, nusprendžiantis, ko žmogui reikia konkrečioje situacijoje. Toks darbuotojas brėžia gaires ir įvardija skirtingas galimybes, sukurdamas erdvę pačiam jaunam žmogui priimti sprendimą. Savarankiškumo skatinimas ir jauno žmogaus įgalinimas – viena pagrindinių ir esminių užduočių.

JIK darbuotojams darbo gaires nubrėžia jaunimo informavimo chartija, pabrėžianti, kad jaunimui turi būti suteikiama lengvai prieinama, patikima, nemokama informacija, ją teikti turi kvalifikuotas ir specialiai tam apmokytas darbuotojas, gebantis komunikuoti su jaunu žmogumi jam priimtinais būdais be jokių išankstinių nuostatų, gerbti jo privatumą ir interesus.

Jei vis dar naiviai tikime, kad visuomenė tampa įvairesnė – klystame. Visuomet buvome įvairūs – tik pastaruoju metu laisviau jaučiamės savo pačių kailyje, gebame atskleisti savo interesus ir preferencijas įvairiais klausimais ir priimti kitokius žmones. Jaunimo informavimo darbuotojai, visuomet čiuopia jaunimo pulsą – siekdami numatyti, kokia informacija jaunimui bus reikalinga ir tam ruošiasi. Pradedant nuo informacijos rengimo emigravusiems ar gyvenantiems užsienyje, baigiant tautinių, seksualinių ar kt. mažumų informavimu. JIK darbuotojai geba ne tik pateikti tikslius atsakymus, bet ir numatyti klausimus, kurių klausiantieji dar nėra suformulavę.

Kur kreiptis, kai nežinai, į ką kreiptis?

Ką daryti, kai esi 3 kurse ir supranti, kad studijuoji ne tai, su kuo norėtum sieti savo ateitį? Prieš mesdamas studijas, įsitikink, kad žinai visas to pasekmes. Kaip tai padaryti? Ar jau pradėti ieškoti darbo? Ar turėtum kreiptis į karjeros konsultantą, ar į darbo biržą? Būtent – į ką kreiptis, kai nieko nežinai – nežinai, ko nori iš savęs ir aplinkos? JIK darbuotojas turi stiprų užnugarį – jaunimui aktualią informaciją – ir gali pasidalinti žiniomis su tavimi – ieškančiu, paklystančiu ir klausiančiu.  Kai #ŽinauViską#GaliuViską!

Vilniaus jaunimo informacijos centras veikia Konstucijos pr. 3, Vilniuje, yra atviras visiems jauniems žmonėms ir dirbantiems su jaunimu.

Šiuo metu visoje Lietuvoje veikia jaunimo informavimo taškai, kuriuose dirba kvalifikuoti jaunimo informavimo darbuotojai. Greičiausiai tokį darbuotoją gali sutikti ir savo mieste!

Artimiausio jaunimo informavimo taško (JIT) ieškok čia.

Šaltiniai: Eurodesk Lietuva.